Hanna - lugnt pass

Första skoldagen idag! yey... nämen de va inte så hemskt, det var ju ändå roligt att träffa alla igen. 

Efter skolan så åkte jag med pappa hem, slängde på mig ett par mjukisbyxor och en tjocktröja och tog sen in Elle. Hade tänkt rida lite lätt barbacka på läggdan bara för att testa det nya hackamoret, men jag han bara skritta ut på läggdan så insåg jag att det aldrig skulle gå för det var alldelens för halt. Så vi for en sväng längs grusvägen istället. Från början var han stretig osv. Men det var förmodligen för att det var nytt bett, för när jag hade jobbat honom en stund och han hade börjat slappna av så blev han superfin! Helt avslappnad osv. Avslutade med att galoppera uppför en backe, för att se om jag kunde ha kontroll på honom både under själva galoppen men också i avsaktningen. Det var inge problem! Han jobbade i en jättefin galopp, och saktade av direkt jag bad honom. Så det där bettet blir nog toppen!

Efter jag hade ridit och käkat så for jag en sväng till Edde, mys<33

Imorn har jag förmodligen jobb så det blir ingen hoppspec = vila för Elle. Men det förtjänar han! Vet dock inte om jag hinner uppdatera då jag inte vet jur länge jag jobbar, men ni lär ju märka :)
<3
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0