Hanna - Presentation

Nu var det dax igen! Ännu ett försök att blogga, har ju misslyckats ett antal gånger, men det kanske blir lättare och intressantare nu när vi är två.
Hade tänkt börja med en presentation av mina 3 ponnyer.
Kavatina
Är ett c-ponny sto, född 2003 i dalarna. Mamma köpte henne när hon var ungefär 10-11 månader gamal, så vi har gjort allt jobb med henne själva. Vi har hjälpts åt att utbilda henne inom dressyr, jag har ridit henne väldigt mycket för Ida Hellström, det var egentligen först då jag började rida för henne som vi gjorde stora framsteg. Förra sommaren då jag sommarjobbade hos Ida så fick vi möjligheten att träna för Katarina Gustavsson och Ebba von Essen, och det är ju självklart inget man tackar nej till! Värt varenda krona!
Jag och Kavatina har tävlat upp tom. La:4, och vann DM guld 2010. Planen var att jag skulle rida DMet i år också, men Kavatina var dräktig och gick över tiden så Cupcake, som han heter är inte nog gamal att vara hemma själv då DMet är. Men vi har ju nästa år också.
Kavatina med sin son Kläppens Cupcake
Kavatina seger i uppvärmningsklassen innan DMet
Elmir

Är en d-ponny (nordsvensk) valack, född 1998 imp. Norge. Som vi köpte i Januari 2009.
Honom tävlar jag mest i körning, men lite hoppning också.
Jag och Elle, som han kallas har tillsammans vunnit junior DM 2009 och 2011, Norrlandsmästerslap för Juniorer 2009, och ett silver 2010. Och ett Ungdoms SM brons 2010. I körning alltså. I hoppning tävlar vi någon LD ibland bara för att ha lite roligt, men planen är att plocka upp honom lite i klasserna.
Elle skellefteå horserace 2010
Hoppträning
Ulvsbols Paulina
Är en shetlandsponny, född 1991 som vi köpte för ungefär 7 år sedan. Henne tävlade jag en del i körning. 2006 tog vi hem guldet i norrlandsmästerskapet för juniorer, och 2007 tog vi hem silvret. 2007 vann vi DM för juniorer. Samma år åkte vi ner till Gotland för att köra ungdoms SM, där det blev ett silver i dressyren.
2008 gjorde vi våran sista start tillsammans på hemma plan, efter det så betsämde vi att hon skulle få gå i pension, så på den senaste tiden är det Kajsa, min lillasyster som motionerar henne.
Paulina SM
Paulina hemma i hagen
Ha det så bra!
/ Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0