Hanna - som det kan gå...

Idag blev det markarbete med Elle. Gick hur bra som helst! Han var helt lugn och fokuserad hela tiden! Cavalettin var inga problem, inte dom små hindrena heller. Kort förklaring på hur banan såg ut: volt vid C - 3 halta cavaletti, fatta galopp, hoppa över ett pyttehinder ( typ 40 cm) vid H, galoppera vidare och lägga en volt vid E och hoppa ett lika litet hinder som stod på medelinjen, sen ut på längsidan och avsluta med att hoppa ett lika litet hinder vid K. Någon som fattar? Jaja, ganska svårt att förklara. 

Men hur som helst så var han klockren hela tiden ända tills jag betsämde mig för att göra övningen en gång till i varje varv. Då blev han mycket springigare, inte stark eller så men han höll inte riktigt ihop galoppen. Red mot första räcket, vi kom alldelens för nära, försökte samla ihop honom innan nästa räcke för han blev så lång men han lyssnade inte, hoppade andra räcket, kom för nära efter det också. Skulle försöka korta ihop honom ordentligt innan sista, men inget hände, han var inte stark men han lyssnade heller inte, så jag tog tag i högertygeln för att svänga runt honom på en liten volt. Men just när jag tar ett ledande tygeltag så kan jag plötsligt dra handen hur nära mig själv som helst. Kollar ner mot Elles mun och ser att bettet har gått av?!? Snäll som Elle är så stannade han när han kände att något var fel. Men ändå, vad är sannolikheten att bettet ska gå av? 

Förmodligen var det därför han blev så lång innan, för bettet hade redan gått av men kindkedjan höll kvar det tills jag tog ett ledande tygeltag.. Tur att man har en snäll häst!
Ett sånt här var det... ( lånad bild)
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0