Therese - Galoppträning

Idag hade jag ingen aning om vad jag skulle rida så det blev tillslut galoppträning på ridbanan.
Jag började med att mjuka upp honom och få honom att böja igenom sig ordentligt och det gick riktigt bra, han var lite framtung just i början men sen började han bära upp sig mycket bättre.
Efter att han fick skritta en stund så blev han lite lat och stretig, men jag lyckades övertala honom igen och det gick bra.
Sen började jag att "galoppträna" och det gick hur bra som helst. Han tog alla fattnigar direkt och kunde hålla en lugn galopp en lite längre tid än vanligt, vilket var väldigt positivt. Körde några gånger i varje varv och sen gav jag mig.
Då i slutet hade han blivit lite spänd och ville inte riktigt slappna av så jag fick bråka lite med honom ett tag men sen blev han jättefin!



Kommentarer
Postat av: sandra

visst är Wisehead ett varmblod, eller har jag fått för mig helt fel? :)

2011-08-29 @ 22:43:23
URL: http://sandraledin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0