Therese - Lastning & Ridning

Idag var det lastträning för Willes del igen! Jag laddade upp med massa hästgodis, morötter mm. Sen tog jag på honom all utrustning och sen gick vi ut för att lasta.

I början gick det väl sådär han gick in en bit sen ville han inte längre med jag höll på ett tag och sen helt plötsligt tradar han bara rakt in och ställer sig längst fram! Jag blev så förvånad, men jag öste beröm över honom och gav honom väldigt mycket godis ;) Sen sa jag till min bror som hjälpte mig att han skulle stänga luckan, så han gjorde det och vi lät Wille stå kvar i transporten några minuter med mycket godis och sen lastade vi ut honom lugn och försiktigt! Duktig häst!

Sen så gjorde jag iordning honom för att rida ett lugnt pass i skogen med Frida och Skrutten. Så när båda var klara så for vi iväg barbacka runt en liten sväng som är kanske 5-7km eller någonting sådan. Riktigt mysigt faktiskt att bara kunna slappna av och prata om lite allt möjligt!

Sen när vi kom tillbaka till stallet så pysslade vi om dom ordentligt sen fick dom lite gott, gott sen släppte vi ut dom i hagen igen!


Första gången vi släppte ihop Wille & Skrutten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0