Therese - presentation

Wisehead eller Wille som han kallas är ett 7-årigt tyskt varmblod som importerades från Tyskland 2007 till Umeå. Där började han travtränas och startade några tävlingar men klarade inte måtten. Så han började ridas in lite smått och skulle sedan säljas.

Jag köpte Wille den 28 augusti 2010 från Tavelsjö i Umeå. Vi hade varit och provridit en vecka tidigare och jag hade blivit helt kär!

Väl hemma så började våran utveckling. Vi har hunnit med mycket under snart ett år. I början gick allting väldigt bra men i november fick vi en helomvändning. Jag ramlade av och fick en kompression nedanför knäet. Det resulterade med att jag fick hoppa på kryckor i 6 veckor och sen gå på rehabilitering i 4 veckor så jag kunde inte rida på totalt 10 veckor och där backade våran utveckling.

Efter olyckan har det bara gått framåt. Vi har hunnit starta våran första hopptävling med goda resultat.

Vi utvecklas nu i lagom takt och fokuserar på att hinna med någon mer tävling i höst innan vi satsar stort på nästa år!

Har ni några frågor så kommentera eller skicka ett mejl till [email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0