Therese - Ridning

Idag blev det ett drassyrpass med Wille och jag provade också ett nytt bett på honom.
I början så var han riktigt fin, han arbetade bra och lyssnade bra på mina förhållningar med efter kanske 20min så blev han jättestark och började trippa och kunde inta alls slappna av. Men jag fortsatte med galoppfattningar och det blev lite bättre och han tog fattningarna bättre och bättre!
Tror inte jag ska fortsätta med det där bettet nå mer men det kan ju bara ha varit en sån dag idag då han inte riktigt ville.

Imorgon tror jag att det ska bli ett till dressyrpass på ridbanan men jag tror att jag kommer att lägga fram ganska många bommar så att han får träna ännu mer på det. Han har ju faktiskt blivit grymt duktig på bara kort tid!
Kanska mamma har tid att fota mig så jag kan lägga upp lite bilder.


bild från då vi löshoppade honom i våras - hindret ligger på 110cm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0