Therese - Uteridningen

Nu har jag kommit in från stallet och uteridningen med Wille och det gick bättre än jag trodde!
I början var han lite seg och inte så taggad, ville vända hem några gånger men sen när jag börja trava så blev han mer taggad men lyssnade jättebra ändå, sen kom vi till våran "galoppsträcka" och där blev han riktigt taggad och stack iväg, men jag lät honom springa och han ville aldrig sluta springa men sen så travade jag i en lugn trava med honom när jag hade vänt och sen så kom vi tillbaka till "gloppsträckan" och då for han iväg i trav isället och jag lät honom trava men sen orkade han inte ligga kvar i det tempot så han rulllade över i galopp och sen bröt jag av och då tvärhaltade han till några steg som sen visade sig att han trampat sig, så jag tvättade upp det och spraya på blå-spray.
Jag hoppade av och gick sista biten så han skulle få kunna andas ut ordentligt i slutet, men det märktes på han att han tyckte det var roligt och det är ju huvudsaken!


Kommentarer
Postat av: Sofie

kommer gärna och fotar er någon dag om jag får :)

2011-08-15 @ 21:41:19
URL: http://trolliizz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0