Hanna - dålig uppdatering

Dålig uppdatering, nu igen.. Menmen ska försöka bättra mig.

Elle fick vila mån och tisdag då jag var hemma så sent, så det blir ingen hoppspec ikväll. Eftersom han har stått så blir han så grymt laddad, och det kändes inte så snällt mot honom att ta honom på hopplektion, när han har vilat.

Igår så blev kattungen vi har hos pappa sjuk, hon kunde inte gå på bakbenen. När man tittade på henne så såg det typ ut som att något i ryggen gått av, men vi kände igenom henne och kan inte hitta något konstigt, och hon verkar inte ha ont någon stans. Hon är inte direkt förlamad heller för om man nyper henne i baktassarna så rör hon på bakbenen, samma sak med svansen, men då hon ska gå så släpar hon bara bakdelen... Så hon fick sova i mitt rum inatt, hon fick ligga på ett schabrak nedanför sängen, och jag kollade till henne ungefär en gång i timmen för om hon går ut på golvet och faller eller lägger sig ner så tar hon sig inte upp. Men vid 2 - 3 tiden någon gång så lyfte jag upp henne i sängen istället, då fick hon ligga mellan mig och väggen så att hon inte skulle kunna falla ner, det var mycket lättare att hålla koll på henne då.

Någon som varit med om detta?

Ikväll blir det en promenad med Elle, sen var planen att följa Kalle till garaget, och hålla tummarna för att bilen blir klar ikväll, det finns lite hopp i alla fall.

Uppdaterar ikväll om jag hinner :)



/Hanna

Kommentarer
Postat av: Lisa

Kom direkt att tänka på det här.

http://www.katter.nu/vet/vingelsjuka1.htm

2011-12-14 @ 16:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0