Hanna - ridhuset

Blev ingen uppdatering igår, var så trött. Men vi va iaf på ridhuset, och jag hade ju med Elle. Dressyrpasset gick väl sådär.. Han var stressad, stretig och allmänt ovillig. Vi skulle jobba med skänkelvikningar på olika spår, men för min och Elles del var det mest att försöka få han att gå frammåt avslappnat.. 

Men till hoppningen tog vi nya tag och där gick det betydligt bättre. Vi hoppade bana, några vändor var och sista svängen låg den på 90 - 95, han skötte sig jättebra! Men på slutet så var han trött, vilket inte är så konstigt, så han blev lite lång och flack och petade några bommar, men annars var han klockren. 

När jag kom hem så tog vi ut kakan en sväng, men tömkörningsgjorden. Vi började med att bara gå en sväng, sen satte vi fast ena tömmen, bara i gjorden och lite senare satte vi dit båda tömmarna för första gången, de gick jättebra! Han var helt obrydd, så duktig så!

Idag fick Elle vila, får se om jag hinner ut med honom imorn :)

/Hanna

Kommentarer
Postat av: =)

är elle ponny eller häst??

2011-12-09 @ 17:57:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0