Hanna - för mycke..

Det blev ingen ridning igår, kom hem ganska sent igår för vi for till Hans och Gunilla och skulle låna en kavaj till Kalle till begravningen idag. Vi stannade där ett tag sen for vi till mamma och hämtade min kläder till begravningen. Så ja, idag blir det väl ett sista farväl eller vad man ska säga.. Det känns fruktansvärt tungt...


fruktansvärt saknad du är vännen..

När vi kom till pappa så skulle jag gå ut och ge hästarna mat, började med att bära ut vatten och kraftfoder till Elle, och när jag kastade in hö i hagen så kom Paulina dit först, men hon gick ovanligt sakta. Såg att hon hade väldigt mycket snö i hovarna, trodde att det berodde på det. Men jag gick in i hagen för att prata med henne en stund och passade på att försöka få bort lite av snön. Men då jag tog tag i frambenet så kände jag pulsen väldigt tydligt så jag kände på hovarna och alla var jättevarma... Jag tog in henne i stallet och tog ur all snö och provade springa med henne i stallgången för att se om det blev bättre, men kon kunde i princip inte trava..

Vi ringde veterinären som sa att det inte skulle förändras något över natten, så hon skulle komma ut idag istället. Vi körde ner henne till ridhuset för att hon skulle få stå i spilta med mycket spån, passade också på att kyla hovarna ganska länge.

Jag var inte där när veterinären kom dit idag eftersom jag har skola, men hon hade sagt att vi skulle verka henne och dra ner väldigt mycket på fodret, hon äter ju bara hö, men vi får minska väldigt mycket.. Håller alla tummar för att det här ska gå bra, hon ska få alla behandlingar som behövs, för det ska inte sluta så här.. Det här året ska inte få fortsätta lika hemskt som det har börjat..!



Det här ska ordna sig, vad som än krävs..



Vet inte om det blir någon ridning idag, har varken ork eller motivaion.. Kanske bara blir att lägga sig i sängen och se någon film eller nåt.. Får se..

/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0