Hanna - gårdagen

Det blev att köra igår. Planen var att köra en hyffsat lång runda som tar en dryg timme, men det var så halkigt på bilvägen och om kör den rundan så måste man köra 1-2 km efter vägen så istället blev det att snurra runt på kvarteren inne i byn. Passade på att träna lite " hörnpasseringar" i kurvorna, och fokuserade mycket på lydnad. Fredrik tyckte att jag skulle träna lite grunder med honom, som att han ska lyssna på ptrrroo, han stänger helst bara av och hänger sig på bettet. Men efter en stund så lyssnade han väldigt bra på de så då for vi hem igen. Var ute en timme ungefär. 
Han var lite spänd och stretig, men stundvis så kunde han slappna av. 

När jag gick ut i stallet så var det -18, så ja tänkte att ja klar bara på mig ordentligt. När jag hade kört en stund så började det kännas jättekallt, och när jag kom in så var det -28.. Inte så konstigt att jag frös. Är sjukt less på den här kylan nu... 

Förhoppningsvis är det varmare idag, tror ju inte det men man kan ju hoppas. Hur som helst så tror jag att det blir att rida idag, för att se om jag kan komma åt honom lite bättre. Men vi får se :)

 

Mer uppdatering sen
/Hanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0