Hanna - inte haft tid

Har tyvärr inte haft tid att blogga dom senaste dagarna, men här kommer en liten sammanfattning. Han vilade typ tisdag - fredag pga. att jag var sjuk och det var -33 grader.. Men i lördags så tog vi ner honom till ridhuset så att jag skulle kunna rida honom i middagspausen, eftersom de var kurs för Fredrik på lördagen också.

 Elle kändes i alla fall jättefin! Jobbade mycket lösgörande, skänkelvikningar osv. Sen på slutet så jobbade jag honom lite i galoppen, fokuserade på att få honom låg och rund, gick jättebra! Han fick sova över på ridhuset eftersom jag skulle köra för Fredrik på söndag morgon.

 Passet för Fredrik gick hur bra som helst! I början var han lite stel och något stretig, men vi jobbade i princip bara runt fyrkanten, ungefär 2m innanför spåret för att han inte skulle ta stöd av väggen och att han skulle vara helt rak hela tiden, han vill ju gärna skjuta iväg bogen så fort han får möjlighet. Han lossnade mer och mer, sen så tyckte Fredrik att vi skulle ta bort bakselen för att han skulle våga länga ut kroppen ännu mer, och det vart stor skillnad! Han var så sjukt fin på slutet, vet inte om han någonsin har gått så bra! Fredrik hade sett på igår då jag red honom och tyckte att han såg jättefin ut, framför allt galoppen. Inte många som har sagt det faktiskt. Och han tyckte att jag skulle fortsätta rida honom för att kunna jobba honom i galopp, låg och rund för det är precis det han behöver. Roligt med nya tips!

 Hoppas att det blir lite varmare idag, i så fall blir det nog att rida en sväng, eller köra kanske.. Har inte riktigt bestämt mig än (a)


Fredrik och fyrspannet hans hemsida hittar ni här! http://www.stenshill.se/


Världens finaste ponny♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0