Therese - Önskeinlägg

Fick en förfrågan tidigare om att jag skulle skriva om vilka bett jag har och rider på och vad som jag tycker är bra med dom så här kommer det.

När jag hade nyfått Wille så red jag honom på ett vanligt tredelat. Tyckte det funkade riktigt bra på honom då han är ganska känslig i munnen och det lägger sig mycket bättre och då behöver han inte lika ordentliga signaler, så det räcker bara med att ta lite i det.


Men sen så började jag tycka att han blev konstig och ville inte riktigt gå fram och vågade inte riktigt ta stöd. Så vi kollade upp hans tänder men hittade ingenting. De såg fina och bra ut. Sen fick han en vila pga olika anledningar. Sen efter vilan så provade jag att rida med ett tredelat eggbett, och ALLTING blev så himla mycket bättre då. Han vågade ta stödet direkt och blev lika fin och känslig i munnen. Tycker det är ett riktigt bra bett då det formar sig bra och ligger stilla med tanke på att bettringarna inte kan snurra.


Sen har jag varvat med lite olika bett någon gång då och då för att prova och se om Wille trivs med dom. Har bla, provat hackamore, pelham, pessoa, kombinationsbett, rakt eggbett och några fler.

Men just nu rids Wille på det tredelade eggbettet och det trivs han verkligen med och jag hoppas han kommer fortsätta göra det för jag trivs också med detta bettet!


Kommentera gärna om ni vill att jag ska skriva fler sånna här inlägg och isf om vad?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0