Hanna - 3 hästar ridna

Var ju som sagt på ridhuset idag med skolan, lite kort om varje häst:
Virre
Red Virre första passet, som var ett markarbetespass inte dressyr. Vi jobbade med olika linjer och vägar på pyttesmå hinder, ca 40 cm, vi skulle hitta känslan och få dom att gå på t.ex 7 jämna galoppsprång osv. Han skötte sig jättebra! Red honom väldigt mycket förr, så det var roligt att få återuppleva gamla minnen!
Gammal bild på mig och Virre
Rusty
Andra passet var ett hoppass, då jag red Rusty som jag skrev igår. Vi jobbade med studs nästan hela passet, på slutet hade vi 6st. Han sköttesig också väldigt bra! Han är ju inte den som tar i i onödan direkt, men ändå helt okej.
Elle
Red ut med Elle direkt jag kom hem, tränade galoppfattningar i princip hela passet, vilket han tyckte var väldigt jobbigt men ändå kul. Han gjorde det jättebra och var ordentligt trött på slutet. Provade rida på ett " nytt bett", någon som är nyfiken vad det var för något? :)



/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0