Hanna - kort sammanfattning

Har inte hunnit uppdatera de senaste dagarna, men här kommer en sammanfattning :)

Fredag:
Longerade honom i djupsnön. Hade väldigt lösa inspänningar och lät honom jogga runt ca 20 min kanske. På slutet fick han galoppera lite så att han fick busa av sig. Har var rätt så trött efteråt, men det är ju inte så konstigt med tanke på hur djup snö det är!

Lördag:
Det blev liknande fredagen, fast tömkörde istället för att komma åt honom bättre. Han var riktigt fin! Det blev lite tjaffs mot slutet, men han gav sig och avslutade med en superfin kort galopp där han verkligen satt ihop! När jag skulle skritta av honom på cykelvägen så tyckte jag att han halkade ovanligt mycket, kollade ner och såg att han hade tappat en sko... Han blev alltså skodd på onsdagen och tappade en redan på lördagen.. Menmen sånt som händer, det var bara att ta in honom i stallet och slå fast en gammal sko som jag hade kvar sen sist han tappade, kunde inte hitta den nya i djupsnön. 

Idag:
Idag var det körkurs för Fredrik Persson, och Elle var så sjukt fin! Redan från början så var han avslappnad och lyssnade väldigt bra. Vi jobbade med att han skulle ställa igenom ordentligt och sträcka ut utsidan ( var på volt) det gick hur bra som helst! Han gjorde precis som han skulle. Sen så skulle vi jobba lite med tempoväxlingar, eftersom Fredrik tyckte att jag skulle kunna påverka honom utan att han blir ofocuserad och börjar streta. Fråm början gick det inte så bra, så fort jag drev på honom så tog han bara upp huvudet och rusade iväg, men efter samma jobb fast på volt i stället för runt fyrkanten så gick även det jättebra! Kunde öka och han gick kvar i samma långa och låga form. 
Fredrik tyckte att det hade blivit jättestor skillnad på honom bara sen förra kursen så det var ju jätteroligt! 

Elle efter kursen :)

/Hanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0